SuperModel er Reedin do-it-all kite. Ligesom de sidste mange modeller er det en kite der kan begå sig fremragende indenfor alle discipliner. Kiten er forudsigelig, håndterbar og er den mest brugervenlige do-it-all kite at finde svævende i luften.
Det helt store fokuspunkt for Damien og Reedin til dette år har været vægten, det har lykkedes dem at skære hele 450 gram af på deres 9m, så den nu blot vejer 2.8kg, yderligere har de ændret bridlesystemet fra et 8 punktssystem til 12 punkts.
Med vægt reduktionen er det lykkedes fra Reedin at reducere vægten med op til 15% sammenlignet med SuperModel 2023, vægt forskellen gør at kiten bliver mere responssiv, du kan hoppe højere, bedre low-end power, hurtigere loops og utalige andre fordele.
Med tilføjelsen af de 4 nye bridle punkter og lidt omrokering af de gamle, er kiten blevet ekstremt stabil i vanvittige vindforhold samtidig med at den føles stivere og mere responssiv.
Reedin har stort fokus på at deres kites skal kunne bruges af alle niveauer, og SuperModel HTF V2 er ingen undtagelse, om du er nybegynder, øvet eller erfaren har Reedin skabt en kite som føles som en forlængelse af din krop.
Damien har følgende at sige om den nye SuperModel:
"SuperModel is designed with the goal to have it react and fly to perfection. The main focus is the way it performs, feels, turns, forgives, and is predictable, no matter if we are riding a twintip, a waveboard, or a foil. The end-goal is taking your riding to the next level and making your sessions more fun.
One of our main focus points this year was weight reduction. I went to the factory and weighed every single piece that goes on the kite, then we considered if we could change it or get rid of it without compromising any strength or durability in the total construction. We specifically decided not to use thinner bladders, although an easy weight saver, we haven’t found a lighter alternative that’s just as strong yet.
Going to a 12-point bridle system, you suddenly have a lot more parameters to work with. I ended up redesigning everything in terms of tow-points and it hasn’t just improved stability, but also the way it reacts and turns, improving on literally every single size."