Woolland - Historien
Det hele startede med tre mødre til små børn, to drømme og en irritation. Oslo-pigerne Annette Steen Lien, som arbejdede hos et reklamebureau som projektleder, teamede op med hendes barndomsveninde Hedda Rivelsrud, der var produktchef i kosmetikindustrien, drømte om at starte noget sammen. Samtidig sad Siri Josefsen Sørflaten på barsel fra sin stilling som distributionschef hos Postvæsnet og idegenerere. Hun havde børn i børnehaven og syntes, at det var bemærkelsesværdig, at alle havde så meget dejligt undertøj at bære om sommeren, men når efteråret kom, havde alle kun kedelige uldundertøj.
Annette havde børn i samme børnehave som Siri, Siri var begyndt at lege med skitser af uldundertøj med et køligt design. Dette var en sej idé og en niche på markedet! De fik en lige så glad Hedda på holdet, hvor alle sagde op med deres job og besluttede at investere alt: De ønskede at forsyne det smukke land med pæne, funktionelle og solide uldtøj til hverdagsbrug - til overkommelige priser.
WoolLands vision
Vores vision er at blive Norges mest attraktive uld mærke med det ekstra - rimelige priser. Vi tilbyder ekstra god kvalitet, ekstra godt design og ekstra funktionelle detaljer. Alt det tøj, vi laver, skal også være så klassisk, at det kan produceres år efter år.
WoolLand arbejder ud fra fem nøgleord, der gennemsyrer konceptet - fra idé til færdigt produkt: bevidst, reel, positiv, aktiv og naturlig.
Ud over onlinebutikken, der sender varer til hele landet, har vi i øjeblikket en konceptbutik i Lilleaker og på Sandvika Storsenter. Derudover har vi Pop-Up-butikker i forskellige byer fra nord til syd i højsæsonen for at sprede kendskabet til mærket og blive kendt på andre markeder.
I efteråret 2019 blev WoolLand 8 år. Og selvom vi er utroligt stolte af alt, hvad vi har opnået, hviler vi ikke på vores laurbær. Vi er sultne og stræber konstant efter at blive endnu bedre til det, vi gør. Vi har altid et nyt mål, altid noget nyt at tackle. Vi er ikke bange for at folde vores arme og have jobbet hos os hele tiden. Vi har utvivlsomt haft gråt hår siden starten i 2011. - Men så er vi også blevet ældre. Og den store drøm er trods alt, at WoolLand stadig lever, når vi sidder på plejehjem med sølvtøj.
Varm hilsen fra WoolLand damerne!