sidas

Vores historie - SIDAS

Fodspor er som fingeraftryk: dine er anderledes end alle andres. Hver enkelt person har sin egen unikke måde at gå på, og SIDAS har taget det rigtige skridt ved at skabe produkter, der er tilpasset, der er lige så unikke.


Alt startede i 1975

Loïc David, nogle kalder ham den store ost, men ikke på grund af hans fødder. I 1970'erne blev han sendt til USA for at være ambassadør for mærket TRAPPEUR. Han var fast besluttet på at sørge for, at franske skistøvler blev mere behagelige end den amerikanske konkurrence, som på det tidspunkt førte an på et blomstrende marked. På sin vandring, mens han var på en strand på Hawaii, fik han øje på et fodaftryk i sandet, og det gav ham den geniale ide om at skabe en indersål, der blev støbt direkte til formen på foden, der hviler på den.

Loïc David havde ideen, men intet udstyr til at prøve den på. Intet problem! Han måtte nøjes med et ovnfad fra køkkenet for at forme sine første indlægssåler. Et mindeværdigt første skridt, som en flok topatleter også tog. Sammen med to medskyldige Jacques Martin og Gabriel Pellicot startede han snart SIDAS.


Kunsten at være unik

Dette blev efterfulgt af en periode med patent registreringer og udvikling af nyt udstyr, produkter og maskiner, hele tiden med tanke på, at slutresultatet skulle være behageligt, højteknologisk og flot. Holdet bragte snart nogle ekstra talenter: Peter Handelbauer i design, Patrick Boismal for den medicinske side ... Succes fulgte.

SIDAS-fodaftryk blev stadig større inden for både det sportslige og det medicinske område. Den trykte presse og medierne begyndte at sidde op og lægge mærke til, og holdets præstationer blev kronet af den særlige pris for innovation i 1996. 


Historien fortsætter

Deres personligheder og overbevisninger placerede Sidas på det blomstrende SKI-marked med udvikling og markedsføring af en løsning, der sikrer fodkomfort under skiløb: En fodseng støbt til fodens form.


At sætte deres præg

François Duvillard taler om arven i SIDAS-ledelsen i positive toner: "tiden var inde." Man kan ikke benægte, at det var en god idé, der fungerede godt at udskifte tre mænd med tre andre mænd. Så det var således, at François Duvillard i 1996 fulgte i Loïc David's fodspor og overtog salgs- og markedsførings siden af tingene. Jean-Pierre Delangle og Thierry Ravillion fulgte varmt på hans hæle og ledede henholdsvis økonomi- og produktionsafdelingen.

Ligesom det første triumvirat havde gjort før dem, delte de unge opstartsvirksomheden meget naturligt op. 

Deres ambition fik dem til at udvikle en femårig vækstplan (+ 54%) ved at inddrage nye færdigheder, flytte ind på nye markeder på alle kontinenter og skabe et nyt produktionsanlæg.