Fra garage til international LINE
‘Det ikke sjovt at stå på ski’ sådan beskrev Line ski miljøet i 90’erne, de uddyber med ‘hvilke ski modeller var mulige? Lige, stive eller uinspirerende’. Lines mission var at ændre det. 1995 begyndte eventyret, Line opstartede som alle andre store virksomheder, i en garage. Inden vi kommer til historien omkring Line, skal vi først have etableret hjernen bag virksomheden, Jason Levinthal. Han vokser op som teenager hvor actionsports går fra ingenting, til en respekteret traditionel sport, samt denne tid lever og ånder Jason actionsport. Desværre falder innovationen og interessen for skiudstyr, ski virksomhederne har for længe siden besluttetede sig at lave lige, lange og spidse ski. 21 årige Jason er på sidste år i college, hvor han studere produktdesign og grafisk design, han bruger det meste af tiden på skolens træværksted, hvor han udarbejder den første ski prototype. Efter uddannelsen flytter Jason tilbage til hans forældre, hvor LINE SKIS bliver født i hans garagen. 1996 arbejder Jason hårdt for at opbygge hans nye skilinje, det tager hele 8 timer at lave et par ski. En dag modtager han en fax fra Japan, med en ordre på 1000 par, herefter flytter Line fra garagen.