Historie omkring Douchebags
Norge, 2009. Jon Olsson og Truls Brataas et underligt par, fordi Jon var en legendarisk freeskier som var ved at slå igennem på den voksende platform ‘youtube’, hvor Truls var totalt nørdet med interesser indenfor industriel ingeniør, rumrejser og astrofysik. Men deres forskelligheder skulle ikke stoppe dem fra at arbejde sammen, fordi de havde nemlig en fælles kærlighed til action sport, rejser og alle produkter som omhandler dette.
Hvorfor navnet Douchebags?
Da de skulle finde et navn til deres virksomhed, holdte de brainstorm sessioner hvor Jons youtube fans var involveret. ‘Douchebag’ blev faktisk fravalgt under deres første brainstorm, naivt går Jon til sine youtube fans igen med problemet. Her var der ingen tvivl, deres fans var opslugt om ideen ‘douchebags’. Så de tog navnet op til seriøs overvejelse, efter mange diskussioner omkring deres mål med brandet. Blev de enige om ‘Douchebags’ fordi det var unikt og ikke relevant, samt det gav lidt kant på deres allerede finpoleret brand.
Hvorfor vælge Douchebags?
Deres dybdegående dedication til detaljer, samt tænke ud af boksen har virkelig styrket brandet. Deres udstyr var et hit, Douchebags fik ordre fra hele verden med 5-stjernet bedømmelser oveni vandt de lige et par designpriser.
Bygger tasker som holder
De har ikke kun innovation i øjet når de designer produkter, de ligger mange timer i at finde fremtidens materialerne så taskerne bliver samlet for at holde.
‘Med navnet Douchebags, var vi tvunget til at levere kvalitet’
Douchebags er blevet omdøbt til DB